3 Şubat 2011 Perşembe

1000 Kişiye Sigarayı Bıraktırdı


25 Ocak 2011 Salı 13:48, haberprogram
İzmir'de muayenehanesine gelen hastaların akciğerindeki ve kalbindeki tahribatı gören kalp ve göğüs cerrahisi uzmanı doktor, ikna yöntemiyle yaklaşık bin tiryakiye sigarayı bıraktırmayı başardı

Opr. Dr. Salim Göker, 1965 yılında Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi'nden mezun olduktan sonra Almanya'daki Münster Üniversitesi'nde kalp ve göğüs cerrahisi ihtisası yaptığını, 1983'den bu yana da Alsancak semtindeki muayenehanesinde hastalara hizmet verdiğini anlattı.


Kalp, akciğer ve kanserle ilgili çalışmalar yaptığı için gelen hastalarda da özellikle sigara içenlerin organlarındaki tahribatı yakından görüp bu konuda vatandaşları uyardığını dile getiren Göker, son 5 yıldan bu yana da aktif olarak ikna yöntemiyle hastaları sigara bıraktırmaya uğraştığını dile getirdi.

BİN TİRYAKİNİN SİGARA PAKETİNİ ALDI


Tütün bağımlılığından kurtulmanın tamamen irade meselesi olduğunu ifade eden Göker şöyle konuştu:

"Gelen hastaların çekilen tomografilerinde özellikle sigara bağımlılarının akciğerlerindeki tahribat rahatlıkla görünüyor. Hastanın kalp grafiğinde görünen damar tıkanıklarını gösteriyor, sigarayı bırakmazsa by-pas yapılacağını yine de bırakmazsa hayatını kaybedeceğini anlatıyorum. Hastaya öldükten sonra mirasının bana kalmayacağını ama ailesini üzeceğini ifade ediyorum. Tıkanan damarlarının grafiğini veriyorum. Hastanında yanında birisi varsa o da destek veriyor. İkna yöntemiyle hastamla konuşup sigarayı bıraktırmaya çalışıyorum.

Şu ana kadar bine yakın hastaya sigarayı bıraktırmışım. Hastanın yanındaki sigara paketini alıp bir daha içmemesinin sözünü alıyorum. Bu bir bağımlılık olduğu için yeşil reçeteli ilaç yazıp zamanla bağımlılığını ilaca yönlendiriyorum. İlaç alımını da her geçen gün biraz daha azaltarak bağımlılığı tamamen sona erdiriyorum."

Kalp rahatsızlığından hayatını kaybeden babasının da sigara içtiğini, insanlara sigarayı bıraktırmakta bunun da bir etkisinin olduğunu dile getiren Göker, "Sigarayı bırakan kişinin ağzının tadı değişiyor. İyi ki bırakmışım diyor. Bir iki ay sonra nefes alması, yüz rengi, ciltten çıkan koku, idrarın kokusu ve rengi değişiyor. Tüm doktorların hastalarına, sigarayı bırakması gerektiğini sağlık açısından anlatması eminim ki çok verimli olacaktır" diye konuştu.

http://www.haberprogram.com/h/2011/01/25/111146-1000-kisiye-sigarayi-biraktirdi.php

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder